Digitaalinen buukkauspalvelu tueksi B2B-myyntiin

Digitaalinen buukkauspalvelu tueksi B2B-myyntiin

Eletään vuotta 2022 ja myyntityö ei ole vieläkään mullistunut pois raiteiltaan vaan edelleen myyjän tärkein työvaihe on buukata tapaamisia, tavata asiakkaita ja klousata kauppoja. Yksi yleisin pullonkaula yrityskillä on silti mistä löytää potentiaaliset asiakkaat ja kuinka kontaktoida niitä mahdollisimman kustannustehokkaasti?

Yksi erittäin tehokas vaihtoehto liidinhankintaan on digitaalinen buukkauspalvelu*. Digitaalinen buukkauspalvelu voi korvata kylmäsoitot ja markkinoinnin täysin mikäli tarve asiakastapaamisille ei ole suuri. Mikäli kuitenkin myyntiä halutaan skaalata mahdollisimman isoksi niin digitaalisesti toteutettava buukkaus on käytännössä pakollinen lisäkanava tapaamisten hankkimiseksi.

Digitaalisella buukkauspalvelulla tarkoitetaan tässä yhteydessä sähköpostitse tai LinkedInin kautta sovittavien tapaamisten ulkoistamista*

Kenelle digitaalinen buukkauspalvelu sopii?

Digitaalinen buukkaus sopii parhaiten yrityksille jossa asiakastapaamisten tarve on kuukausittain noin 10-60 kappaletta. Eli yritykselle jossa myyntiä tekee yrittäjä itse ja maksimissaan muutama henkilö. Tai vaihtoehtoisesti yritykselle joka toteuttaa jo tehokasta kylmäsoittoa ja inbound-markkinointia niin digitaalinen buukkauspalvelu on kustannustehokkaan hintansa ansiosta käytännössä pakollinen lisäkanava mikäli myyntiä halutaan oikeasti boostata ylöspäin.

Miten digitaalinen buukkauspalvelu toimii?

Digitaalinen buukkauspalvelu toimii käytännössä samalla perjaatteella kuin kylmäsoitot. Valitaan oikea kohderyhmä, rakennetaan myyntipitch kuntoon ja kontaktoidaan potentiaalisia asiakkaita. Ainut ero tulee siinä, että kontaktointi tapahtuu digitaalisia kanavia pitkin. Ja siinä piileekin sen tehokkuus. Maailma muuttuu, päättäjien kalenterit ovat tukossa ja kylmäsoittoja pirisee päivät pitkät. Vuonna 2023 myynti vaatii tekijältään luovuutta, ahkeruutta ja monikanavaisuutta. Toisen päättäjän saat parhaiten kiinni puhelimitse ja toisen taas sähköpostitse. Kolmas saa yhteydenottoja niin paljon, että vastaa vain LinkedIn viesteihin.

Siinä syy miksi sinunkin pitää monikanavaistaa myyntiäsi ja hyödyntää nykyajan digitaalisia työkaluja. Digitalisaatio ei ole ainakaan hidastumassa ja myynti monikanavaistuu jatkuvasti. On tärkeää pysyä kärryillä mitkä kanavat tuottaa tulosta ja mitkä ei. Monien kymmenien asiakkaiden myynnin kuntoon laittaneena päätimme koota top 3 digitaaliset työkalut joilla nappaat b2b-kaupat kotiin vuonna 2023.

Top 3 digitaaliset työkalut vuoden 2023 B2B-myyntiin

1. SOME

Yritykset eivät tee ostopäätöstä vaan päättäjät tekevät. Päättäjät ovat ihmisiä ja ihmiset ovat SOME:ssa. Selkeä juttu. B2B:ssa heti kylmäsoiton jälkeen tehokkain kanava on SOME. Sosiaalinen media tarkoittaa käytännössä maksettua mainontaa jota voidaan toteuttaa usealla eri tavalla. Perinteisesti toimivia tyylejä on suoran palvelun markkinointi, erilaiset liidimagneetit, blogiartikkelit, ländärit, verkkokauppa suoriino ostoihin jne. Kun käytät kaikkia näitä tyylejä hyödyksesi niin kuumia liidejä sataa varmasti soitettavaksi ja kaupat kotiutuu ennen kilpailijoiden yhteydenottoa.

2. Sähköposti

Ehdottoman tärkeä kanava kylmäkontaktointiin on sähköposti. Tilaston mukaan noin 50% päättäjistä ei vastaa puhelimeen ainakaan ensimmäisellä neljällä yhteydenotolla. Silti samaan aikaan samat päättäjät tavoittaa mainiosti sähköpostitse. Lanseerasimme vuonna 2022 bookkauspalvelun joka on ollut avuksi tähän menessä jo tuhansien myyntitapaamisten sopimisessa. Eli mikäli sinäkään et halua missata potentiaalisia asiakkaita niin sinun tulee hyödyntää sähköpostia yhtenä bookkauskanavana.

3. LinkedIn

Vuonna 2023 entistä enemmän päättäjiä on LinkedInissä ja se onkin mainio kanava rakentaa luottamusta itseesi ja tehdä yrityksesi tunnetuksi suurelle yleisölle etukäteen. LinkedInissä on tärkeää olla aktiivinen, verkostoitua, tuottaa hyödyllistä sisältöä ja MYYDÄ. Oli kuka mitä tahansa mieltä niin LinkedInissä kylmäkontaktointi toimii myös mainiosti. Mikäli myyntipitchi ei itseltäsi lähde niin LinkedInissä kylmäkontaktoinnin ja buukkauksen voit ulkoistaa esimerkiksi meille.

Tässä pieni katsaus siihen mikä tuottaa parhaiten B2B-myyntiä vuonna 2023 ja mikäli olet jo ottanut ylläolevat kanavat haltuun, niin hienoa. Jatka samaa rataa ja maksimoi tulokset. Mikäli tulokset eivät miellytä tai et ole vielä päässyt hyödyntämään kanavia oikein niin jätä yhteydenottopyyntö allaolevan lomakkeen kautta.

Tiimimme koostuu kylmämyynnin ja markkinoinnin ykkösnimistä Suomessa ja olemme tähän mennessä tuottaneet yhteistyökumppaneillemme yli 150 000 kauppaa.

Autamme myös sinua mielellämme.

Suosituin

webhotelli - zoner - webbihotelli - internethotelli
Kotisivut

Webhotelli, miksi ja mistä?

Webhotelli voi olla terminä maallikolle hieman vaikea ymmärtää. Mutta pohjimmiltaan kyse on siis siitä, missä verkkosivut ja verkkokaupat fyysisesti sijaitsevat. Eli jaettu tieto toisin sanoen

Lue lisää »

Katsotuin

webhotelli - zoner - webbihotelli - internethotelli
Kotisivut

Webhotelli, miksi ja mistä?

Webhotelli voi olla terminä maallikolle hieman vaikea ymmärtää. Mutta pohjimmiltaan kyse on siis siitä, missä verkkosivut ja verkkokaupat fyysisesti sijaitsevat. Eli jaettu tieto toisin sanoen

Lue lisää »

Lisää otsikkotekstisi tähän

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.