Tästä syystä yrityksen verkkosivut ovat olemassa nykyaikana

Verkkosivut olemassa - verkkosivut myy - myyvät verkkosivut - myyvät kotisivut - visuaaliset kotisivut - kotisivut yritykselle - simppelit sivut yritykselle

Tästä syystä yrityksen verkkosivut ovat olemassa nykyaikana

Tästä artikkelista löydät syyt miksi sinun yrityksen kotisivuilla ei ole kävijöitä

Miksi nykypäivänä yrityksen verkkosivut ovat olemassa? 

Tämä on kysymys minkä harmillisen moni yritys vielä tänäkin päivänä unohtaa kysyä itseltään, ja tämän seurauksena yrityksesi toimii vain puoliteholla ja menettää asiakkaita. 

Viimeistään viimeisen vuosikymmenen aikana jokaisen yrityksen joka on halunnut vähintäänkin ylläpitää liiketoimintaansa on saanut siirtyä nettiin ja avata omat verkkosivut. Olemme siirtyneet pisteeseen missä kyseenalaistetaan yrityksen olemassaoloa tai kiinnostusta palvella ja auttaa asiakkaita, mikäli nettisivuja ei ole.

Tämä on aiheuttanut ilmiön missä useat yritykset ovat pienessä ajassa, pienellä budjetilla ja pienellä vaivalla rakentaneet nettisivut yritykselleen ilman suunnittelua ja kokemusta. Tämän seurauksena sivuilla vierailevalle asiakkaalle välittyy ei haluttu kuva, jonka seurauksena hän poistuu sivulta saman tien. Eli huonot verkkosivut pahimmillaan aiheuttavat hallaa maineellesi.

Tälläkin hetkellä asiakkaat, sekä jopa yrittäjät itse töiden ulkopuolella digitalisoituvat vuosi vuodelta enemmän ja enemmän, mutta itse yritykset eivät ole panostaneet siihen että verkossa surffailevat miljoonat ihmiset saisi laadukkaan ja asiakasystävällisen vastaanoton. Onko tässä järkeä?

Edelläkävijät vievät asiakkaasi verkossa

Vain muutama desiili yrityksistä on kuitenkin hoksannut verkon taloudelliset kasvumahdollisuudet ja hyödyntävät niitä täydellä potentiaalilla, lamaannuttaen täysin saman alan kilpailijat markkinoilta ja tehden ennen näkemättömiä tuloksia, joka ei ennen verkkosivujen olemassaoloa ollut edes mahdollista.

“Laadukkaat verkkosivut ovat mahdollisuus, ei uhka tai kuluerä”

Yritykset jotka panostavat verkonpuolen liiketoimintaan aiheuttaa tyhjänpäälle jääneille yrittäjille vääristyneen kuvan: “meidän alan asiakkaita ei ole internetissä, eikä siihen kannata panostaa.”

Tämä ei ole totta.

Tällä hetkellä vain kilpaileva yritys näyttää oman ratkaisunsa vetovoimaisempana ja helpompana, vieden kaikki sinun asiakkaat. Tämä kilpailevan yrityksen ainoa ero on se, että he panostavat verkkosivuihin ja verkossa tapahtuvaan liikenteeseen. Todellisuudessa jokainen viikko löytyy tuhansia, ellei jopa kymmeniä tuhansia ihmisiä jotka etsii googlesta ratkaisua ongelmaansa, jonka juuri sinä voit ratkaista. Googlea käyttävät kaikki, kyse on siitä kuka tekee Googleen näyttävimmät ja myyvimmät kotisivut.

Esimerkkitilanne: visuaalinen ja panostus myy sekä vakuuttaa

Kylässä löytyy kaksi vierekkäin toimivaa ravintolaa. Ravintola X on panostanut tilojen ulkonäköön, huomaavaiseen asiakaspalveluun, laadukkaisiin raaka-aineisiin ja erinomaisiin kokkeihin. Ravintola Y on puolestaan nämä asiat ovat jääneet huomiotta mikä ajaa asiakkaat pois. Tämän seurauksena ravintola X on aina täyteen varattu, liiketoiminta kukoistaa ja ihmiset jonottavat sisään, kun taas ravintola Y ihmettelee miksi asiakkaita ei ilmaannu.

Tässä tilanteessa ei kukaan ravintolan omistaja lähestyisi tilannetta kommenteilla ‘’no koska luonani ei käy asiakkaita niin ei ihmiset halua syödä ravintoloissa’’. Tilanteessa yrittäjä voi toimia kahdella tavalla, joko hän 

A: investoi omaan ravintolaansa ja palaa asiakkaiden keskuuteen varteenotettavaksi ravintolaksi

tai:

B: hitaasti odottaa kun kuukausi toisen perään yritys tekee tappiota ja kuihtuu pois markkinoilta.

Mitä tästä opimme:

Jos verkkosivustollasi ei ole tällä hetkellä kävijöitä tai se ei tuota sinulle tarjouspyyntöjä niin sivusto on suunniteltu väärin ja sitä markkinoidaan huonosti. Se ei ole verkon vika ja ongelma on ratkaistavissa, vieläpä helposti. Ammattitaitoisia verkkosivun tekijöitä löytyy markkinoilta satoja.

Valitettavasti suuri osa Suomen yrityksistä tekee tiedostamattaan tämän jälkimmäisen katastrofaalisen päätöksen, perustellen sitä sillä että asiakkaat eivät pyöri verkossa, vaikka itse käyttää puhelinta ja tietokonetta päivittäin. Verkkosivujen merkitystä nykypäivän yhteiskunnassa vähätellään vaikka saman toimialan yritykset kukoistavat toimimalla lähes yksinomaisesti verkossa, toimialasta riippumatta.

Uhka vai mahdollisuus

Vain koska tällä hetkellä et ole lähtenyt panostamaan verkkosivuihin ei tarkoita sitä että peli on menetetty. Päinvastoin, koska vielä tänäkin päivänä monikin yritys on laiminlyönyt verkkopuolen asioita, niin se tarkoittaa sitä että sinulla on mahdollisuus ja etuoikeus erottua näistä yrityksistä, kunhan tartut härkää sarvista.

Nyt saatat miettiä: ‘’Okei, ymmärrän. En voi jättää sivuja entiselleen jos haluan jatkaa liiketoimintaa. Mutta mitä minä teen, en ymmärrä verkossa tapahtuvasta kasvusta mitään, puhumattakaan tuloksellisien verkkosivujen rakentamisesta?’’

Hyvä kysymys.

Markkinointiboosti on perustettu juuri näitä tilanteita varten. Olemme useiden vuosien aikana kerenneet käyttää tuhansia tunteja ja vielä enemmän euroja testaten mikä on paras tapa hankkia asiakkaita verkosta. Monet kymmenet eri toimialoilla toimineet yritysasiakkaat ovat vahvistaneet meille sen, että mikä oikeasti toimii. Meidän tehtävä on saada sinun yrityksesi erottautumaan kilpailijoista jättäen sinut ainoaksi vakuuttavaksi vaihtoehdoksi.

Nyt on se viimeinen hetki tehdä muutos

Tälläkin hetkellä netissä on asiakas joka etsii sinua auttamaan ongelmansa kanssa, mutta ette kohtaa toisianne koska olet laiminlyönyt verkkosivuja tai et ole panostanut niiden näkyvyyteen.

Varaa meiltä maksuton kartoitus palaveri jossa käymme läpi mitkä ovat teidän yrityksen kipukohdat ja kilpailuedut niin voimme korjata ne, sekä rakentaa teille tulokselliset sivut. Asiakkaan tulos on meidän kunnia-asiamme.

Suosituin

webhotelli - zoner - webbihotelli - internethotelli
Verkkokauppa

Webhotelli, miksi ja mistä?

Webhotelli voi olla terminä maallikolle hieman vaikea ymmärtää. Mutta pohjimmiltaan kyse on siis siitä, missä verkkosivut ja verkkokaupat fyysisesti sijaitsevat. Eli jaettu tieto toisin sanoen

Lue lisää »

Katsotuin

webhotelli - zoner - webbihotelli - internethotelli
Verkkokauppa

Webhotelli, miksi ja mistä?

Webhotelli voi olla terminä maallikolle hieman vaikea ymmärtää. Mutta pohjimmiltaan kyse on siis siitä, missä verkkosivut ja verkkokaupat fyysisesti sijaitsevat. Eli jaettu tieto toisin sanoen

Lue lisää »

Lisää otsikkotekstisi tähän

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.