Verkkokauppa yrityksesi kasvun mahdollistajana

Digitalisaatio on mahdollistanut helpot ostoprosessit verkosta. Jos sinun toimialalla on minkäänlainen mahdollisuus siirtää palvelu/tuote verkkokauppaan helpottaakseen asiakkaan ostamista, se on kannattavaa.

Nykypäivän yhteiskunnassa suositaan helppoutta ja nopeutta joten yritykset jotka mahdollistavat tämän asiakkaalleen ovat parhaimmassa asemassa. Jos yrityksesi ei ole avannut verkkokauppaa, mutta kilpailijasi ovat, on aika aloittaa päivityksen suunnittelu.

Tilastokeskuksen tekemän tutkimuksen mukaan, 16-54 vuotiaista keskimäärin jopa 73,5% ostaa verkosta.

Nopeuta asiakkaan ostamista luomalla verkkokauppa

Verkkokaupan pystyttäminen yritykselle vaatii tuotteen ja palvelun ymmärtämistä. Verkkokaupassa on tuhansia eri toteutustapoja joiden osaaminen ja tietäminen rakentaessa on kilpailu etu. Tämän vuoksi molempien alojen asiantuntijoiden kannattaa lyödä päät yhteen (te kerrotte yrityksenne asiakkaista ja me sopivimmista toteutus mahdollisuuksista) jotta voidaan luoda sellainen verkkokauppa joka on selkeä ja kustomoitu juuri sinun asiakkaillesi. Satojen projektien taito verkkokauppojen rakennuksessa on sinun yrityksellesi yhteistyökumppanina rikkaus.

 

Verkkokauppaan pätee samat lainalaisuudet kuin verkkosivuihin, nyt lisäksi on vain luotu mahdollisuus ostaa tuote samantien. Nykypäivän mukavuudet, nopeus ja helppous on tehnyt kuluttajista malttamattomia ostajia, jonka vuoksi yrityksen verkkokauppa on kilpailuetu.

Selailu/shoppailu helppoa

Verkkokaupassa tuotteen ostaminen tulee olla helppoa sekä tuotteiden selaaminen ja tutkiminen vaivatonta.

Tilaaminen helppoa

Tuotteen tilaaminen pitäisi olla mahdollista jo 4 klikkauksen jälkeen, nykypäivän kiireissä asiakkaalla ei saa olla vaikeuksia tilaamisessa.

Erottautuminen massasta

Verkkokauppoja löytyy paljon, tehdään sinun kaupastasi asiakkaalle helpompi ja vetovoimaisempi jotta ostokokemus jää mieleen.

Monipuoliset maksutavat

Huolehdimme että verkkokaupassa asiakkaat voivat hyödyntää nykypivän monia eri maksutapoja, vaikka heillä ei olisi heti rahaa annettavana.

Tietoturva maksaessa

Kuluttajien tulee olla varmoja siitä että heidän jakamat tilaus- ja maksutiedot on varmasti turvallista jakaa.

Lisäpalveluiden tarjonta

Ihmiset haluavat ostaa premiumia tai parempaa versiota, lisäpalveluiden sijoittelu on tehtävä käteväksi muiden ostojen yhteydessä jotta keskiostosta saadaan nostettua.

Verkkokauppa nykypäivän vaatimuksiin

Verkkokaupat ovat kerenneet jo yleistyä, jonka seurauksena monet yritykset ovat pienessä ajassa pystyttäneet vaatimattoman verkkokaupan valmiiseen pohjaan. 

Menestyneimmät ja suurimmat yritykset kuitenkin tietävät että kuluttajat suosivat enemmän näyttäviä ja helppokäyttöisiä verkkokauppoja, jonka vuoksi nämä yritykset ovat investoineet paljon aikaa ja rahaa panostaakseen asiakkaiden ostokokemukseen verkossa. 

Tämä on kannattavaa koska se maksaa lähes poikkeuksetta projektin hinnan takaisin kasvaneessa asiakasmäärässä.

Vakuuta asiakkaasi verkkokaupalla

Olet itsekin saattanut tilata verkosta jonkin tuotteen tai palvelun jonka jälkeen olet voinut positiivisesti totea ‘’ olipa kätevää ja helppoa’’.

Tästä voimme kiittää teknologiaa ja digitalisaatiota, mutta monet unohtavat kuinka tärkeässä roolissa verkkokaupan toteutus on tämän kokemuksen tekemisessä. Kun verkkokauppasi herättää vastaavia tunteita ostaessa, voit olla varma että he palaavat takaisin ostamaan ja myös kehuvat sitä muillekkin.

Mitä vaikeampi tuote on tehty helpoksi netissä ostaa, sitä paremmat mahdollisuudet sinulla on saada pitkäaikaisia asiakkaita. Voi olla että juuri sinun asiakkaasi tälläkin hetkellä odottavat että heille löytyisi helpompi tapa ostaa verkosta sinun tarjoama tuote/palvelu.

Jos haluat viedä verkkokauppa myyntisi seuraavalle tasolle, nii varaa suunnittelu palaveri. Syvennytään teidän tilanteeseen ja katsotaan mitä verkkokauppanne vaatii myynnin kasvattamiseen.

Verkkokauppa joka houkuttaa ostamaan

Nykypäivänä tuotteita ja palveluita on paljon eri tarpeisiin. Kun vierailija on saatu teidän sivuille niin seuraavaksi pitää tehdä ostaminen selkeäksi ja tuote houkuttelevaksi. Vierailijan innostuksen herättäminen on tärkeä osa mikäli haluaa kääntää vierailijasta ostavan asiakkaan. Kun kaikki mahdolliset asiat on otettu toteutuksessa huomioon jonka seurauksena asiakkaan ostokokemus on positiivinen, saat yritykselle pitkäaikaisen asiakkaan.

Alustoja löytyy monia ja usein alustan valitseminen riippuu myytävästä tuotteesta tai palvelusta. Lähtökohtaisesti suosittelemme WooCommerce:n käyttämistä koska se on monella tapaa parhain ja myös suosituin alusta, mutta neuvomme kyllä jos teidän tuote vaatii erilaista alustaa.

Tuotteiden lukumäärällä ei ole rajaa. Mitä useampi tuote niin sitä isompi työ ja mikäli tuotteita löytyy useampia satoja tai tuhat niin kannattaa varautua investoimaan enemmän aikaa tuotteiden liittämisen. Tärkeää on huomioida se että vaikka tuotteita olisi paljon, niin ei kannata tuotteiden kuvien laadusta ja tuotteiden esittelytiedoista.

Ehdottomasti. Monet yritykset tarjoavat palveluitaan verkossa vaikka kyseessä ei olisi fyysinen tuote. Tämä vaatii erilaista toteutusta kuin normaalin tuotteen verkkokaupassa, markkinointiboostilla suunnittelemme juuri sinun palvelulle sopivimman tavan myydä jotta asiakkaallasi on selkeä ja järkevä tapa ostaa.

Tässä pitää ottaa muutama asia ensin huomioon – onko sinulla valmiiksi kotisivut joihin liitetään verkkokauppa vai rakennetaanko koko kotisivu samalla uusiksi? Joissakin tapauksissa tarvitsee vain liittää verkkokauppa nykyisille kotisivuille, mutta useimmiten se vaatii päivitystä ja kaikkein tuloksellisimmat sivut saa kun rakentaa kotisivut täysin tuotteiden/palveluiden myyntiä varten.

Verkkokauppa maksaa suomessa jopa 4000€- 25000€ välillä. Hinta haarukka on suuri jonka vuoksi kannattaa valita yhteistyökumppani joka on syventynyt verkossa tapahtuvaan myyntiin, tällöin investoitu summa maksaa itsensä nopeammin takaisin.

Haluatko verkkokaupan joka toimii ja myy?

Jätä yhteystietosi ja vastaamme sinulle 24h kuluessa.

Lisää otsikkotekstisi tähän

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.