Verkkokauppa yritykselle

Verkkokauppa ja helppo ostaminen on nyky-aikaa. Digitalisaatio on mahdollistanut helpot ostoprosessit verkosta joten mikäli sinun tuotteesi eivät vielä löydy verkkokaupasta niin voit olla varma että kilpailijasi tuotteet löytyvät. 

Nykypäivän yhteiskunnassa suositaan helppoutta ja nopeutta joten yritykset jotka mahdollistavat tämän asiakkaalleen ovat parhaimmassa asemassa. Mikäli yrityksesi ei ole vielä avannut verkkokauppaa, mutta kilpailijasi ovat, on aika aloittaa päivityksen suunnittelu.

Hanki verkkokauppa yrityksellesi tänään ja jo muutaman viikon päästä voit tehdä kauppaa minimaalisella vaivalla.

Tilastokeskuksen tekemän tutkimuksen mukaan, 16-54 vuotiaista keskimäärin jopa 73,5% ostaa verkosta.

Nopeuta asiakkaan ostamista luomalla verkkokauppa

Verkkokaupan pystyttäminen yritykselle vaatii tuotteen ja asiakkaan ymmärtämistä. Verkkokauppaprojekteissa on tuhansia eri toteutustapoja joissa osaaminen, kokemus myynnistä ja ymmärrys asiakkaasta keskeinen on kilpailuetu. Tämän vuoksi molempien alojen asiantuntijoiden kannattaa lyödä päät yhteen (te kerrotte yrityksenne asiakkaista ja me sopivimmista toteutus mahdollisuuksista) jotta voidaan luoda sellainen verkkokauppa joka on selkeä ja kustomoitu juuri sinun asiakkaillesi.

 Satojen verkkokauppaprojektien taito verkkokauppojen rakennuksesta takaa sen, että tiedämme mikä toimii

 

Verkkokauppaan pätee samat lainalaisuudet kuin verkkosivuihin. Nykypäivän mukavuudet, nopeus ja helppous on tehnyt kuluttajista malttamattomia ostajia, jonka vuoksi yrityksen verkkokauppa on kilpailuetu.

Ostajien asialla, tehdään ostamisesta helppoa. Tämä johtaa väkisin siihen, että myynti muuttuu helpoksi.

Selailu/shoppailu helppoa

Verkkokaupassa tuotteen ostaminen tulee olla helppoa sekä tuotteiden selaaminen ja tutkiminen vaivatonta.

Tilaaminen helppoa

Tuotteen tilaaminen pitäisi olla mahdollista jo 4 klikkauksen jälkeen, nykypäivän kiireissä asiakkaalla ei saa olla vaikeuksia tilaamisessa.

Erottautuminen massasta

Verkkokauppoja löytyy paljon, tehdään sinun kaupastasi asiakkaalle helpompi ja vetovoimaisempi jotta ostokokemus jää mieleen.

Monipuoliset maksutavat

Huolehdimme että verkkokaupassa asiakkaat voivat hyödyntää nykypivän monia eri maksutapoja. Toinen tykkää Mobilepaysta, ja toinen verkkopankkimaksusta. Pidä huoli, että sinulta löytyy molemmat!

Tietoturva maksaessa

On tutkittua, että konversio eli ostomäärä kasvaa merkittävästi mikäli verkkokaupassasi esitetään vakuuttavalla tavalla luotettavat maksutavat.

Lisäpalveluiden tarjonta

Ihmiset haluavat ostaa premiumia tai parempaa versiota. Verkkokauppa on erittäin tärkeä rakentaa myyväksi, mutta vieläkin tärkeämpää rakentaa l-i-sä-m-y-y-n-t-i putki toimivaksi!

Verkkokauppa nykypäivän vaatimuksiin

Verkkokaupat ovat kerenneet jo yleistyä, jonka seurauksena monet yritykset ovat pienessä ajassa pystyttäneet vaatimattoman verkkokaupan valmiiseen pohjaan. 

Menestyneimmät ja suurimmat yritykset kuitenkin tietävät että kuluttajat suosivat enemmän näyttäviä ja helppokäyttöisiä verkkokauppoja, jonka vuoksi nämä yritykset ovat investoineet paljon aikaa ja rahaa panostaakseen asiakkaiden ostokokemukseen verkossa. 

Tämä on kannattavaa koska se maksaa lähes poikkeuksetta projektin hinnan takaisin kasvaneessa asiakasmäärässä.

Vakuuta asiakkaasi verkkokaupalla

Olet itsekin saattanut tilata verkosta jonkin tuotteen tai palvelun jonka jälkeen olet voinut positiivisesti totea ‘’ olipa kätevää ja helppoa’’.

Tästä voimme kiittää teknologiaa ja digitalisaatiota, mutta monet unohtavat kuinka tärkeässä roolissa verkkokaupan toteutus on tämän kokemuksen tekemisessä. Kun verkkokauppasi herättää vastaavia tunteita ostaessa, voit olla varma että he palaavat takaisin ostamaan ja myös kehuvat sitä muillekkin.

Mitä vaikeampi tuote on tehty helpoksi netissä ostaa, sitä paremmat mahdollisuudet sinulla on saada pitkäaikaisia asiakkaita. Voi olla että juuri sinun asiakkaasi tälläkin hetkellä odottavat että heille löytyisi helpompi tapa ostaa verkosta sinun tarjoama tuote/palvelu.

Jos haluat viedä verkkokauppa myyntisi seuraavalle tasolle, nii varaa suunnittelu palaveri. Syvennytään teidän tilanteeseen ja katsotaan mitä verkkokauppanne vaatii myynnin kasvattamiseen.

Verkkokauppa joka houkuttaa ostamaan

Nykypäivänä tuotteita ja palveluita on paljon eri tarpeisiin. Kun vierailija on saatu teidän sivuille niin seuraavaksi pitää tehdä ostaminen selkeäksi ja tuote houkuttelevaksi. Vierailijan innostuksen herättäminen on tärkeä osa mikäli haluaa kääntää vierailijasta ostavan asiakkaan. Kun kaikki mahdolliset asiat on otettu toteutuksessa huomioon jonka seurauksena asiakkaan ostokokemus on positiivinen, saat yritykselle pitkäaikaisen asiakkaan.

Alustoja löytyy monia ja alustan valitseminen riippuu myytävästä tuotteesta tai palvelusta. Lähes poikkeuksetta suosittelemme verkkokauppaprojektiin käytettäväksi  WooCommerce:n käyttämistä koska se on yksinkertaisesti paras. Maailman suosituimmaksi verkkokauppa-alustaksi ei kasveta vahingossa.

Mikäli sinun kohdallasi WooCommerce ei olisi oikea ratkaisu, älä huoli. Kerromme siitä kyllä ja ohjaamme sinut oikeaan paikkaan.

Tuotteiden lukumäärällä ei ole rajaa. Mitä useampi tuote niin sitä isompi työ ja mikäli tuotteita löytyy useampia satoja tai tuhat niin kannattaa varautua investoimaan enemmän aikaa tuotteiden lisäämiseen. Huomion arvoista on se, että vaikka tuotteita olisi kuinka paljon niin älä IKINÄ tingi panostamisesta tuoteteksteihin tai kuviin. Ne ovat ainoa keino myydä tuotteitasi!

Ehdottomasti. Monet yritykset tarjoavat palveluitaan verkossa vaikka kyseessä ei olisi fyysinen tuote. Tämä vaatii erilaista toteutusta kuin normaalin tuotteen verkkokaupassa, markkinointiboostilla suunnittelemme juuri sinun palvelulle sopivimman tavan myydä jotta asiakkaallasi on selkeä ja järkevä tapa ostaa.

Tässä pitää ottaa muutama asia ensin huomioon – onko sinulla valmiiksi kotisivut joihin liitetään verkkokauppa vai rakennetaanko koko kotisivu samalla uusiksi? Joissakin tapauksissa tarvitsee vain liittää verkkokauppa nykyisille kotisivuille, mutta useimmiten se vaatii päivitystä ja kaikkein tuloksellisimmat sivut saa kun rakentaa kotisivut täysin tuotteiden/palveluiden myyntiä varten.

Verkkokauppa maksaa suomessa jopa 4000€- 25000€ välillä. Hinta haarukka on suuri jonka vuoksi kannattaa valita yhteistyökumppani joka on syventynyt verkossa tapahtuvaan myyntiin, tällöin investoitu summa maksaa itsensä nopeammin takaisin.

Verkkokauppaprojektit yleensä onnistuvat tai epäonnistuvat.

Yleensä onnistujat investoivat verkkokauppaprojektiin tarpeeksi jotta tuloksia voidaan saavuttaa. Tulosten jälkeen huomataan se, että ei ajateltu tarpeeksi isosti. Eli verkkokauppa ns. rikkoo ennätykset ja vaatii uusimista jo heti koska toiminta jopa kymmenkertaistuu.

Epäonnistuneissa verkkokauppaprojekteissa liikenteeseen on lähdetty aivan liian pienellä budjetilla jolloin tuloksia voi olla vaikeaa louhia. Aitoa motivaatiota menestymiseen e ole ja tuloksia odotetaan saapuvan vahingossa.

Joten mikäli ajattelit onnistua – etsi pätevä, mielellään paras kumppani rakentamaan verkkokauppa ja sitoudu projektiin myös itse.

Tekniikka, nopeus, tuotteet, alusta jne.

Kyllä sinä tiedät. Ne ovat asioita mistä me huolehdimme.

Sinun kannattaa huolehtia oikeasti hyvästä tuotteesta, sinun omasta motivaatiosta myydä, asiakaspalvelusta, ostamisen helppoudesta (sujuva toimitus), asiakkaiden ongelmien ratkaisusta ja niin edelleen.

Me hoidamme sinut verkkoon parhaalla tavalla – hoida sinä tuotteet perille ajoissa.

Siinähän ne tärkeimmät verkkokaupan elementit tulivatkin.

WooCommerce vs. shopify?

WooCommerce 99% tapauksista. WooCommerce on tätä nykyä maailman suosituin verkkokauppa-alusta ja palvelee käytännössä mitä tahansa toimialaa parhaiten. Oikeaoppisesti rakennettuna WooCommerce on teknisesti huippunopea, ulkoasultaan upea ja toiminnallisuuksiltaan loistava. Tarkemmin sanottuna sinun ei kannata vertailla alustaa. Molemmista löytyvät kaikki oleellinen. Vertaile mieluiten sitä joka ymmärtää tarpeesi parhaiten. Markkinointiboosti on rakentanut yli 100 menestynyttä verkkokauppaa joten tiedämme mitä teemme ja miksi teemme.

 

Verkkokaupassa voit myydä mitä tahansa tuotetta. Ihmiset ovat verkossa takuuvarmasti ja kauppa käy mikäli tuotteesi on hyvä. Verkkokaupassa voit siis myydä mitä tahansa kuluttaja- tai B2B-tuotteita.

Kyse on ennemminkin siitä, että onko tuotteesi hyvä ja löydätkö oikean kohderyhmän.

Me olemme valmiita auttamaan, yli 100 projektin kokemuksella.

Onko sinulla loistava tuote, mutta ei kävijöitä verkkokaupassa?

Tällöin olet todennäköisesti rakentanut hyvän tuotteen., mutta laiminlyönyt täysin markkinoinnin jolloin kassa ei voi edes teoriassa kilistä.

Menestyneet verkkokaupat ovat panostaneet tekniikaltaan loistavan verkkokaupan lisäksi toiseksi eniten markkinointiin.

Kaikki suosituimmat verkkokaupan  markkinointikanavat ovat tällä hetkellä Facebook, Instagram ja TikTok.

Onnistuneen verkkokauppaprojektin budjettiin kannattaa varata muutakin kuin itse verkkokaupan hinta.

Verkkokaupan hinta vaihtelee alkaen 3000 eurosta jopa 20 000 euroon.

Tämän lisäksi laskua koostuu muun muassa mainonnasta, grafiikasta, copywritingista ja muusta vastaavasta ellet ole valmis tekemään oheispalveluita itse.

Edullisimmillaan saat meiltä yrityksellesi teknisesti toimivan verkkokaupan noin 3000 eurolla, mutta loput maksaa aikaa ja osaamista sinulle.

Kannattaako yrityksen panostaa verkkokauppaan vai mieluummin verkkosivuun?

Tämä on kysymys mihin saat vastaukset kun otat meihin yhteyttä ja otamme 15 minuutin konsultointipalaverin.

Maksuttoman palaverin jälkeen tiedät kannattaako yrityksellesi rakentaa verkkosivu vai verkkokauppa.

Molemmat saat ulkoistettuna Markkinointiboostilta.

Haluatko verkkokaupan joka toimii ja myy?

Jätä yhteystietosi ja vastaamme sinulle 24h kuluessa.

Lisää otsikkotekstisi tähän

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.